laCasaGroga se’n va a voltar!

Sukhothai: budes i buuuuuudesssss!

September2

Sawadee ka/krap a tothom!

A Tailandia hi ha dues estacions segons la mestressa d’una Guest House: la “hot” i la “very hot”, ara estem a la “hot”, pero despres de setmanes de fresqueta per Laos i pel nord de Tailandia, per nosaltres es la “too much hot”, aixi que ens hem abonat a la moto (a aquest pas no sabem si sortiria millor comprar-ne una!) i a Phrae vem llogar-ne una per veure Phae Muang Phi, unes formacions de sorra en forma de bolets gegants que semblaven interessants. Al final el nostre sentiment era, com diria la noia de Dagoll Dagom: “ah! Doncs me l’imatxinava mes gran!” Aixi que l’endema fariem via cap a Sukhothai, una capital d’un antic regne famosa pels seus temples, budes diferents i una tradicio de ceramica que s’exportava arreu del mon aprofitant que la famosa dinastia Ming de la Xina va deixar d’exportar durant uns anys. Com quan el cava catala es va fer famos gracies a una de les multiples vagues de transportistes francesos que va deixar Europa sense champagne.

Sukhothai te dues ciutats: a la nova es on hi viu la gent ara perque la vella tenia la costum d’inundar-se amb les pluges, pero que es on hi ha totes les restes dels multiples temples i budes escampats a varis quilometres a la rodona. La particularitat de l’estil de Sukhothai son els seus budes caminants, pero per nosaltres el que realment ens va sobtar son la seva figura. Si mireu les fotos entendreu que hagim elaborat una teoria que, per revolucionaria, no hem expressat aqui a Tailandia. La nostra es: Buda era una dona, pero un lobby de monjos misogins i masclistes li va canviar el sexe per no perdre el seu estatus de poder. Els budes de Sukhothai fan 90/60/90 i tenen els mugrons en punta i les faccions i el gest afeminats. Es mes, estem treballant en la teoria que, com Colon i Cervantes que segons proves recollides per l’historiador Jordi Bilbeny eren catalans (Sirvent i Colom de Barcelona tots dos), Buda no fos si no un tal Boada de Sant Feiu de Guixols que va anar a fer la ruta de la seda i ja no va tornar…

Pero aquesta no es la nostra lluita i la deixem per gent mes experimentada. Nosaltres seguim amb el nostre viatge i noves coneixences i a Sukhothai vem coneixer un grup de 6 espanyols d’origen divers que portaven una bona pallissa de bus i amb qui vem estar xerrant a la nit. Sembla divertit campar pel mon amb un grup nombros, algu s’apunta? Tambe ven coneixer una altra parella franco-tailandesa que viuen a la Bretanya i passen els estius a Sukhothai, d’on es ella. Ell ens va confirmar que es mes facil per un europeu adaptar-se al ritme i al caracter de la vida a Tailandia que per la seva dona adaptar-se al “corre-corre” occidental… Estem totalment d’acord! De tota manera no ens malinterpreteu, com diem sempre al sud-est asiatic no es que no treballin (de fet passen mes hores a la feina que nosaltres), sino que la frontera entre feina-domicili-lleure no esta molt definida, aixi que no hi ha possibilitat d’estressar-se. A mes, dins del caracter thai, aquesta paraula encara no hi entra!

L’ultim dia ens vem fer una pallissa amb moto fins a Sri Satchanalai, una altra ciutat abandonada de temples menys visitada i amb mes ombra que Sukhothai! El millor de moure’s amunt i avall amb la moto es que pots parar alla on cap turista para, perque va amb autobus o viatge organitzat, per dinar, descansar o el que sigui. Llavors la gent se t’apropa encuriosida i sempre aprens coses interessants o rius una estona que sempre va be. A nosaltres un policia de transit se’ns va posar a xerrar en un semafor i no per demanar-nos els papers precisament. El pobre devia estar ben avorrit vigilant un semafor que va sol a una carretera amb mes aviat poc transit i sota una mini-caseta de les que tenen els policies aqui perque no es deshidratin sota el seu uniforma ultra arrapat de color marro fosc!

A mes a mes, ens vem fer una sessio de fotos amb una trepa d’escolars thais que es volien fotografiar amb nosaltres i despres tenir el nostre autograf… Ens Sembla que ja s’ha publicat el nostre llibre “Learning English with Lacasagroga” i ens van reconeixer. Un no se sent reconegut per la gent tailandesa fins que trenta nens tailandesos se’t posen davant i a l’unison diuen: “kop kun kaaaaaaaaaa!” (moltes gracies en thai) per fer-te una foto amb ells!

Aixi que feta la creueta ala casella de Sukhothai, ens vem dirigir cap a la frontera amb Myanmar, per anar a fer una cosa que fa temps que en teniem ganes, un trekking amb elefants! Fins la propera entrada doncs!

Long Live The King (regal d’en Prapan, un amic de Nan)

img_1082.JPG

Bolets gegants a Phrae i la Laura cuinant-se a foc lent…

img_1087.JPG

Contra la calor… Fruit shake, shake, shake!

img_1088.JPG

La filla de la revisora, esverada:

img_1089.JPG

Budes tradicionals:

img_1098.JPG

img_1097.JPG

img_1093.JPG

img_1090.JPG

El Buda que va desencadena la nostra teoria:

img_1096.JPG

Ofrenes tradicionals:

img_1095.JPG

img_1109.JPG

La libelula buscant la iluminacio de Buda:

img_1092.JPG

Laura, Buda. Buda, Laura… Nice to meet you:

img_1099.JPG

Alguns budes es conserven millor que d’altres:

img_1108.JPG

La Laura firmant autografs:

img_1101.JPG

Thai school bus:

img_1100.JPG

Elefants sense trompa:

img_1111.JPG

Festival esportiu escolar. Desfilada de presentacio:

img_1103.JPG

img_1102.JPG

img_1104.JPG

Si es que no mengem…

img_1113.JPG

posted under phrae, Sukhothai, Tailandia
8 Comments to

“Sukhothai: budes i buuuuuudesssss!”

  1. On September 2nd, 2008 at 13:50 laieta Says:

    menjar menjeu… però segur q poc! aqt plat deu ser per passar el dia no? jojojo!!
    aquell buda és una tia, jo apoiaré la vostra teroría pq dels homes se’n pot esperar això i més, no fos cas q perdessin poders jajajaja!
    per cert, aqt model primitiu de tetrabrik és força divertit…

  2. On September 2nd, 2008 at 20:02 MaRia Says:

    BoneS waPos!!!

    ia vec k tot us va mooool b!! i me n’alegruuu mol!

    allo k deieu k si algu s’apuntava a kampar pel mon am vusalres..jo m’apuntooo!! =D

    Molen moool ls pantalons verds d la Laura, io tmb n vui uns!! jeje

    un ptonaS mol foort!!

  3. On September 3rd, 2008 at 12:51 barbara Says:

    Aquesta teoria té molt sentit! Laia, digues que sí, Buda era una dona (o no acaba en A el seu nom? a mi em van dir: si acaba en A, és femení). Songoku, què tal un sosbudafemeni.blogspot.com?

    Ostres, esteu causant furor a Tahilandia, ja ho veiem. Aviat tindreu club de fans i tot! http://www.lacasagrogafansclub.tai (official web) jajajaja

    Abans de proposar viatges col·lectius hauríeu de ser prudents i esperar a “conèixer” millor en Pau (que si fos un Gormita, es diria Toro-veloz, el Imparable)… Jo crec que ràpidament podria aparèixer en les llistes del “most wanted”… A veure si us podem penjar un vídeo al blog.

    I pel tema geològic, em sembla que el que veu veure li diuen “femme coiffure” o alguna cosa semblant.

    Sí, ningú dubta que mengeu molt bé! La mare no pregunta mai per això…

    Apalis, i aviat Xina (diuen que hi ha menys bon rotllo per allà…)

  4. On September 6th, 2008 at 19:13 Fina Marcet Says:

    Hola nois, quin bon rotllo que porteu vosaltrea i els Tahilandesos, ja veig que no cal que patim, ni per el menjar, ni per res, us cuiden molt be.
    molts molts petons.

  5. On September 7th, 2008 at 10:09 songoku Says:

    Perdoneu, però no sabíeu encara que Marco Polo era català?? En Bilbeny hi està darrera. Així que jo vaig a la Xina per a corroborar la seva teoria: sóc un enviat especial d’en Bilbeny a Mongòlia! Coïncideix perfectament en el temps una missió de Catalans a visitar els tàrtats (mongols) amb la d’en Marc Polo (?). Recordeu que els Polo són catalanas…

  6. On September 8th, 2008 at 8:38 laieta Says:

    jo tinc un polo… és catlà? jo creia q era alemany….

  7. On September 8th, 2008 at 8:57 barbara Says:

    I com ha estat que una gent que va “descobrir” Amèrica, va escriure una de les obres literàries més importants de la història de la literatura, va obrir ruta cap a Àsia, etc. no pugui tenir un Estatut, aprovat pel seu poble, i es deixi trepitjar tan fàcilment?

    A on ha anat a para el “chen” del país?

  8. On September 17th, 2008 at 22:51 toni bolanni Says:

    hola nois…..que més es pot dir, disfruteu tot el que pogueu.
    a percert. un apunt, imperdonable haver anat a “laos” i no haver fet una foto menjant “he-laos de vainilla”
    per aquí anar fent, passant dies,treballant jornades i flipant amb el blog.
    no se si sabeu res de la festa major, va anar bé…com totes, només per la llastima de que la nit del correfocs va ploure fins tart i es va suspendre,nostru senyor ens ha deixat, o potser faltava algú???.
    la resta d’actes(mascletà,encierru,bar,correbars,sopar idiotes, salseta,aguado dimissió, moreno torna ja etc. tot bé
    així doncs espero que continueu endevant i ja estem preparant el vostre retorn?? per alló de no anyorar-vos ja us farem una cabana de canyes (del torrent mal,es clar) per a que dormiu com….a casa. com ja deia en SISA ….que casa meva es casa vostre, si és que hi han cases d’algú.

Email will not be published

Website example

Your Comment: